Als je je eigen bedrijf hebt, in wat voor vorm dan ook, is het belangrijkste dat je oude klanten behoudt, en nieuwe klanten krijgt. Zonder klanten is je bedrijf nergens; het is belangrijk dat je voldoende verkoopt om rond te komen, en het liefst maak je natuurlijk ook nog eens winst zodat je verder in het bedrijf kan investeren, en je klanten nog meer kunt bieden.
In de maatschappij is de laatste jaren een shift geweest naar een meer individualistischere samenleving. Door de globalisering, nieuwe innovatie op het gebied van technologie, en het steeds groter en belangrijker worden van het internet, zijn we allemaal wat anders naar de dingen gaan kijken. Een groot onderdee van deze veranderingen is op het gebied van consumeren. Het overgrote deel hiervan gaat tegenwoordig online. Dit scheelt tijd en vaak ook geld, zowel voor klanten als voor bedrijven; maar dit vergt ook een nieuwe manier van adverteren. En daar hebben we gelukkig tegenwoordig een adwords specialist voor!
Wat is een adwords specialist?
Tegenwoordig is online adverteren veel meer waard dan via een poster of een boekje met telefoonnummers waar je in staat. Als mensen een bepaald product zoeken of willen, dan googlen ze dat. Ze klikken misschien de eerste paar links aan, vergelijken het product en de prijs, hoe snel het geleverd wordt, en het beste offer wordt besteld. De volgende keer zijn ze vaak vergeten waar dit was, dus wordt het proces opnieuw op dezelfde manier uitgevoerd. Waar eerst, als een winkel goede service bood, je altijd naar diezelfde winkel terug zou gaan, wisselt het aanbod constant, dus is het telkens opnieuw het proberen waard. Het belangrijkste dus om klanten te werven én te behouden, is zorgen dat google jou aanraadt. Een google adwords specialist zorgt ervoor dat jij één van die aanklikte links bent. Als je eenmaal binnen bent, doet jouw geweldige aanbod natuurlijk vanzelf de rest.
Breder adverteren
Maar buiten alleen google zijn er natuurlijk nóg meer nieuwe vormen van adverteren ontstaan als gevolg van de veranderende samenleving. Zo kun je bijvoorbeeld ook adverteren via een youtube kanaal, of een facebookpagina. Je kunt dan ook met google partners werken, zodat het niet alleen om google draait, maar je verschillende vormen van modern adverteren combineert. Zo wordt de data nog specifieker en de advertentie nog meer gericht, en zorg je ervoor dat jij precies degenen treft die jij moet hebben! En dat is het perfecte steuntje in de rug wat ieder (beginnend) bedrijf nodig heeft om aan de top te komen.