Ziggo storing treft honderdduizenden huishoudens

Ziggo storing treft honderdduizenden huishoudens

Al twee dagen heeft Ziggo te kampen met een storing, die honderdduizenden huishoudens in heel Nederland treft. Klanten ondervinden problemen bij het bellen, internetten en tv kijken. Dit betekent een flinke deuk in het imago van een van de grootste telecom aanbieders van Nederland. Vooral op Twitter en Facebook laten de gedupeerde klanten van zich horen en wordt er melding gemaakt van het probleem. Ziggo storing heeft bevestigd dat het om een landelijke storing gaat.

Ziggo storing: oorzaak onduidelijkheid

De woordvoerder van Ziggo laat weten dat er onduidelijkheid heerst omtrent de toedracht van de storing. Wel wordt aangegeven dat het probleem ontstond bij het hoofdkantoor in Amsterdam. Ziggo kreeg van haar Amsterdamse klanten namelijk als eerste te horen dat zij problemen ondervonden met hun internet. Internetstoringen komen vaker voor en kunnen redelijk snel worden opgelost, aldus de woordvoerder. Maar dit keer kregen zij ook meldingen van mensen waarbij hun telefoon en tv getroffen waren door de storing. Sommige klanten gaven aan dat zij alle drie de mogelijkheden niet konden gebruiken, waardoor ze gedwongen waren om gebruik te maken van het internet van hun buren.

Nog niet eerder voorgekomen

De woordvoerder van Ziggo geeft aan dat het bedrijf geschrokken is van de grootschalige en volledige storing. Tot op heden is het nog nooit eerder voorgevallen dat zowel internet, telefonie als televisie door toedoen van een storing wegvallen. Vaak gaat het om één van de drie basis functionaliteiten die het bedrijf aanbiedt. Meestal wordt de internetdienst getroffen, aldus de woordvoerder. Bij deze storing werden ook telefonie en televisie hard geraakt. “De experts zijn druk aan het werk om de storing op te lossen”, zei de woordvoerder. De verwachting is dat de storing binnen de komende 24 uur is verholpen.

Gevolgen van de Ziggo storing

Doordat internet, telefonie en televisie van Ziggo twee dagen lang niet gebruikt konden worden, is de schade groot. De storing bij Ziggo heeft namelijk niet alleen impact op huishoudens, maar ook op het bedrijfsleven. Veel ondernemers lieten weten dat zij twee dagen lang hun werk niet naar behoren kunnen uitoefenen. Experts hebben berekend dat de geleden schade mogelijk kan oplopen tot enkele miljoenen euro’s. Zij geven aan dat gedupeerden contact kunnen opnemen met Ziggo om een schadeformulier aan te vragen. De woordvoerder laat weten dat Ziggo later nog een persconferentie houdt omtrent de schadevergoeding. Ziggo geeft aan dat ze stappen heeft ondernomen om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.