Fysieke winkels zijn passé
Door snelle groei van technologie, zijn bedrijven aan het af stappen van traditionele verkoopmethodes. In vrij korte tijd heeft online shopping een groot gedeelte van de transacties overgenomen. Voor bedrijven is het uiteraard goedkoper omdat de huur voor de winkel wegvalt, maar er zijn véél meer redenen waarom het beter is om voor online sales te gaan. Ik zal hier een lijstje maken van goede redenen om niet meer in levende lijve een winkel te bezoeken.
Uiteraard lekker makkelijk
Klanten kunnen producten en diensten bestellen vanuit het gemak van hun eigen huis of het werk. Winkelen is op die manier makkelijker en comfortabeler voor de klant om online te shoppen. Misschien heb je al meerdere weken geen tijd gehad om naar de kledingzaak te gaan. Veel mensen werken totdat de winkels sluiten dus hebben gewoon weinig kans. Rustig vanuit je stoel windowshoppen is een uitkomst voor dit probleem. Het enige nadeel hiervan is dat het vaak minimaal een dag duurt voordat het product arriveert. Echter, een dag later is bijna altijd sneller dan wachten tot de volgende zaterdag.
Het scheelt tijd en stress
Normaal gesproken is er in een winkel toch een gevoel van druk. Mensen zullen niet gauw meerdere uren rondlopen om te zoeken naar het perfecte product, terwijl dat op internet makkelijk kan. Probeer je dat in de winkel, dan zullen werknemers al gauw vragen of ze je ergens mee kunnen helpen. Deze druk om een keuze te maken en op te schieten kan stress veroorzaken. Bovendien is er een grotere kans dat je overhaaste beslissingen maakt en later spijt hebt van je aankoop. Ook hoef je niet ellenlang in de rij te staan om de producten af te rekenen. Het zoeken naar een goed product is ook een stuk sneller aangezien zoekwoorden gebruikt kunnen worden.
Vergelijken en verder zoeken
Op het internet is het makkelijker om prijzen te vergelijken tussen verschillende aanbieders. Tijdens het fysiek shoppen bezoek je misschien twee vergelijkbare winkels voor hetzelfde product, maar vaak valt de beslissing al bij de allereerste optie. Het is het simpelweg vaak niet waard om voor een paar euro’tjes korting een extra uur door de stad te slenteren. Er wordt dus ook veel geld bespaard door efficiënter vergelijken. Ook bieden bedrijven online kortingen aan via couponcodes om meer klanten te trekken. Juist omdat het makkelijker is om verder te zoeken, zijn bedrijven eerder geneigd korting aan te bieden. Kortom, steel niet langer van jezelf en bestel uitsluitend online