Online marketing cursussen voor meer succes met je social media

Of je nu actief bent met social media voor je bedrijf of privé, wanneer je meer uit social media wilt halen loop je al snel tegen vragen aan. Hoe krijg ik meer likes, hoe meer volgers en hoe kom ik erachter wat ik moet posten? GetOn kan je daarbij helpen. Met een cursus kunnen zij je in korte tijd veel leren over online marketing en social media. Na het volgen van zo'n cursus heb je meer kennis en handige tools zoals een content kalender. In deze blog lees je er meer over.

Online marketing cursussen kunnen je helpen meer uit je social media en de rest van je online marketing te halen. Een social media marketing cursus is heel geschikt om online meer te leren over social media. Via video's en ander visueel materiaal krijg je snel een beeld van hoe je je social media marketing beter aan kunt pakken. Bij een goede cursus kun je terugvallen op een begeleider of coach die voor jou persoonlijk per mail of telefonisch te bereiken is. Met een korte basiscursus kom je erachter waar bij jou de gaten in je kennis en ervaring zitten. Je kunt daarna gericht een vervolgcursus kiezen om meer te leren en je kennis uit te breiden. In de tussentijd kun je alvast ervaring in de praktijk opdoen. Dat maakt een vervolgcursus waardevoller: je leert dan waarschijnlijk meer, omdat je al in de praktijk gemerkt hebt wat je wel en niet kunt.

Wat is een goede basiscursus en wie is jouw doelgroep?

Een korte basiscursus social media marketing moet een aantal stappen bevatten. Zonder die basis kun je nooit een succesvolle strategie ontwerpen. Kennis van de verschillende social media kanalen en hoe ze werken is onontbeerlijk. Maar je moet ook meer weten over je klant, over je eigen kwaliteiten en over je concurrenten. Er is veel bekend over welke doelgroepen van welk kanaal gebruik maken. Waar zit jouw doelgroep? Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je ook weten wie jouw doelgroep is of wie jouw klant is. Wie koopt jouw product of dienst? Of wanneer je nog gaat starten met je bedrijf: wie is jouw ideale klant?

Waarvoor is jouw social media bedoeld?

Iets anders wat je je moet afvragen is waar je je social media voor wilt inzetten. Is het vooral bedoeld om contact te houden met je klanten, wil je ze laten zien dat je deskundig bent op het terrein van je dienstverlening, moeten klanten via je je social media naar je webshop komen of verkoop je je producten via je social media kanalen. Dat zijn allemaal belangrijke verschillen die maken dat de keuze voor welk social media kanaal voor jou het belangrijkst is, nogal kan verschillen. Daarnaast is het ook van belang welke content je gebruikt voor je kanalen. Content is letterlijk inhoud. Dus wat je deelt op je website en de social media. Het kan gaan om tekst, foto’s, filmpjes of een combinatie. Is jouw social media bedoeld als vermaak, om mensen te overtuigen, om te verkopen of om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te houden? Allemaal vragen die je moet beantwoorden voor je een succesvolle online strategie kunt opzetten.