Actief blijven tijdens het thuiswerken, zo doe je dat!

Actief blijven tijdens het thuiswerken, zo doe je dat!

Nu iedereen thuis blijft om te werken en sociale contacten te vermijden is het wel belangrijk om onze gezondheid niet te vergeten. Bij het onderhouden van een goede gezondheid hoort gezond eten, veel water drinken, goed slapen en ook nog eens beweging. Nu je thuis moet werken je tijd zat om gezond eten klaar te maken, bij te houden hoeveel water je drinkt en je slaap te pakken. Het bewegen wordt nogal eens vergeten. Daarom lijkt het mij goed als ik wat mogelijkheden met jullie doorneem om te blijven bewegen in deze tijden waarin wij thuis moeten werken. Hieronder neem ik enkele mogelijkheden met je door.

Ga thuis aan de bak

Online kun je honderden trainingen terug vinden. Wanneer je bijvoorbeeld op Youtube zoekt naar buikspieroefeningen vind je wel oneindig veel resultaten. Het enige wat jij nog moet doen is je sportmat erbij pakken en aan de slag te gaan. Wanneer jij niet meer dan 2 of 3 keer per week wil sporten raad ik je aan om elke keer je hele lichaam te trainen. Wanneer jij vaker wilt trainen raad ik je aan om elke dag een andere spiergroep te trainen. Bijvoorbeeld maandag de borstspieren, dinsdag de rugspieren en woensdag je benen. Donderdag begin je weer bij de borst en zo ga je door. Zo zorg je ervoor dat je lichaam beter kan herstellen van het vele trainen. 

Ga wandelen

Aangezien je al de hele dag thuis binnen zit begrijp ik heel goed dat je lekker naar buiten wilt. Bovendien is frisse lucht ook gewoon heel goed voor je. Zoek tijdens het wandelen alleen geen druk bezette plekken op. In deze tijden moeten we rekening houden met de maatregelen. Zorg altijd voor 1,5 meter afstand en wandel het liefst op plekken die weinig tot niet bezocht worden door andere mensen. 

Ga fietsen

Fietsen is misschien wel een beter plan dan wandelen. Tijdens het fietsen is het makkelijker om afstand van elkaar te houden. Verder ben je wel lekker actief in de buitenlucht en ben je door het fietsen je uithoudingsvermogen en dus je luchtwegen aan het trainen. Wanneer je nog veel moeite hebt met lange stukken fietsen, maar er wel lekker op uit wilt kun je ook een e-bike kopen. Zo train je misschien je uithoudingsvermogen wat minder, maar zorg je er wel voor dat de beenspieren soepel blijven en geniet je lekker van de buitenlucht. Zo blijf je tijdens het thuiswerken toch actief bezig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.