Wat is linkbuilding en waarom heb je het nodig?

Op het gebied van zoekmachine optimalisatie verwijst linkbuilding naar activiteiten die zijn gericht op het verbeteren van de kwantiteit en kwaliteit van inkomende links voor een webpagina met als doel de positie van de pagina in de zoekresultaten te verhogen. Links spelen een cruciale rol in de SEO-campagne. Een groot aantal of een aantal kwalitatieve links kunnen de positie van een site verbeteren. Zoekmachines geven een voorkeursbehandeling aan websites met een groot aantal inkomende links van betrouwbare bronnen. De voordelen van een SEO-bureau kiezen voor zoekmachine optimalisatie uitbesteden voor linkbuilding mogen duidelijk zijn.

Waarom een SEO bureau inschakelen?

Een SEO-bureau heeft ervaren professionals in dienst die als enige verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en implementeren van strategieën voor linkbuilding. Ze zorgen ervoor dat de websites worden aangemeld bij populaire websites en dat de relevante trefwoorden worden gebruikt in de URL-structuur. Deze specialisten zorgen er ook voor dat ze alleen sites hiervoor gebruiken die aan de eisen van de zoekmachines voldoen en volgens de richtlijnen van bijvoorbeeld Google werken. Het voordeel van linkbuilding uitbesteden aan een SEO-bureau is dat de websites die zij zelf in beheer hebben gebruikt kunnen worden voor link-ruil. Hierdoor bespaar je aanzienlijk in de kosten.

Hoe gaat linkbuilding in zijn werk?

Wanneer de webmaster van een of meerdere websites een aanmelding krijgt, maken ze artikelen met daarin linkjes naar de pagina van jou als klant. Dit verbetert de positie van die site in de zoekresultaten verder. Een ander belangrijk voordeel van linkbuilding diensten die door een SEO-bedrijf worden aangeboden, is dat deze bedrijven gebruik weten te maken van niche-gerelateerde sites, hierdoor is de relevantie van de link beter.

Wat komt er verder bij SEO kijken?

Het proces van SEO is niet beperkt tot linkbuilding. Het omvat ook andere praktijken die leiden tot verbeterde rankings in de zoekresultaten. Het is bijvoorbeeld logisch om goede inhoud te gebruiken voor je eigen pagina's. Dit is de meest voorkomende en bewezen techniek die door SEO-bedrijven wordt gebruikt. Dit omvat het schrijven en verspreiden van informatieve artikelen over verschillende onderwerpen die betrekking hebben op de branche van jou als klant. De pagina's worden in jouw eigen website aangemaakt waardoor deze als landingspagina's dienen.

Kun je niet in een keer duizend links kopen?

Organische zoekmachineoptimalisatie is de beste manier om hoog te scoren op SERP's. Deze vorm van optimalisatie richt zich meer op kwaliteit dan op kwantiteit. Daarom moet een bedrijf dat organische optimalisatie biedt, zoals Local Scope, zeer voorzichtig zijn met het selecteren van de juiste links. Veel links van slechte kwaliteit hebben zelfs een negatief effect op de ranking van jouw website. Het kiezen van een geschikt SEO-bureau die volgens de richtlijnen van Google werkt, is dus belangrijk.